livetpålandet

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Laga bil

Av Jenny M - 29 mars 2016 22:39

I dag har det varit häst träning på fm,Jonas körde Heffa å jag red sen Svarten. Gick bra för oss båda. Sen kastade vi i oss lite lunch innan vi for iväg mot staden. Först for vi och lämnade min bil hos en kille som skulle kolla om han kunde laga den hyfsat billigt. Jag fick ett pris där jag brukar laga bilen men tyckte det blev så dyrt så då fick vi tips om den här killen som skruvar privat. Han skulle kika på den å höra av sig ikväll. Den gick ju så klart inte igenom besiktningen förra veckan därför måste jag laga den. Efter det for vi och handlade lite,passa på när Jonas är ledig sen jobbar han veckan ut typ å jag blir utan bil. Innan vi for hem for vi och hälsade på hos två gamla kollegor till Jonas. Där bjöds det på gofika, det var den synda dagen. Dem har också en liten bebis, eller dem är ju inte så små längre. Han var född i augusti så nån vecka äldre. Det var roligt att se dem inspektera varandra. Albin blev sen super trött å vägrade sova i famnen så vi begav oss hem för lite middag följt av lite pyssel i stallet å sen svabbning av bebis innan han hoppade i säng.
Jag har ikväll gjort mer fröknäcke. Provade även att köpa shiafrön som jag lagt i blöt å ska äta i morgon. Ska ju vara lite nyttigt på flera sätt. I morgon jobbar Jonas dagtid så det blir inge ridning för mig, Jonas får köra ligist när han kommer hem. Skönt med ljusare kvällar. Jag tänker ev tvätta sadlar å träns i morgon om vädret tillåter så jag kan göra det ute. Killen med bilen ringde sen ikväll å skulle fixa bilen plus besikta om den till mycket billigare pris så hoppas det blir bra. Jag fick äntligen hem mina nya kuddfodral från Whish. Ska köpa nya innerkuddar bara. Tyckte dem var gullig. Mormor ska ha en av dem. Albin fick en ny mössa också idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards