livetpålandet

Alla inlägg under mars 2016

Av Jenny M - 15 mars 2016 18:44

Var kanon väder att rida i. Lite jobbigt att veta vad man ska ha för kläder på sig när man är ute. Vi tog en rätt lagom sväng. Hade tänkt rida i skoter leden men det var så löst så skippade det då det blir sån belastning på senorna. Jonas for sen och jobbade dygn och vi tog en promenad som vanligt. Ensamma hemma tills i morgon.

Albin blir sex månader idag. Det innebär också att jag har ammat lika länge vilket var mitt mål. Jag var lite orolig om jag överhuvudtaget skulle klara av det pga att jag har så känsliga vårtor men det var bara jobbigt första två,tre månaderna. Sen kunde inte min mamma amma varken mig eller brorsan så då tänkte jag att det kanske är ärftligt men icke. Jag är jätte nöjd. Hur länge till det blir får vi se, beror på hur bra lillen börjar äta. Ganska lämpligt att ha med sig maten också. Det har spruckit fram en till tand också i natt. Kanske förklaringen till att det varit lite gnälligt inatt, men idag har han varit glad och nöjd. Nyss badat och nu lurar han lite i mitt knä innan det är dax för gröt och sängen.

Av Jenny M - 14 mars 2016 22:33

Idag har jag haft hästfri dag. Jonas har kört både Ligist och Heffa. Jag tog en lång promenad istället och Svarten har vilat sen gårdagens ganska jobbiga tur. I morgon ska han ut igen och tjejerna kommer på onsdag.
Det är väldigt blaskigt ute nu. Jag har gett upp matta i hallen. Den blir ju så jäkla skitig efter hundarna även om jag torkar tassar när de kommer in. Så den får vila tills det blir torrt ute igen. Zita ser ut som världens lortigaste hund efter varje promenad. Chicca blir inte alls lika skitig. Sen löper dem oxå nu så det blir mkt torka golv!

Ikväll har jag varit på årsmöte på Hagmyren. Albin hade premiär att vara hemma med pappa själv på kvällen. Det hade gått bra förutom att han inte ville sova uppe så Jonas hade till slut måste gått ner med han så när jag kom hem sov Albin i pappas famn. Jag bar upp han å sen sov han en timme innan han vaknade av att han tappat nappen. Den är viktigt den där nappen. Sen somnade han om lika snabbt som nappen kom i munnen igen. Jag har också nyss lagt mig, trött i skallen efter mötet men det gick bra å vi fick god mat. Jag har även oljat in köksbordet ikväll då det började bli lite dassigt. Skulle haft nå snygga tabletter så jag slipper torka det så ofta. Jag får se om jag hittar några.

Av Jenny M - 13 mars 2016 18:44

Igår körde jag Ligist. Han lyckades tappa två skor. En fram och en bak. Tog bilen och letade och hittade dem, plus en tredje sko som jag var och lämnade där jag tror den hörde hemma. Vad är oddsen att tappa två på samma tur.... Tur att det inte var halt. Gick bra att köra. Tog det lugnt i rockarden då jag hade sällskap med mig.

Min bror och hans " kompis " var upp en sväng på EM och hämtade sakerna han haft här efter pappa. Albin blev jätte blyg. Lillplutten. Tog tid innan det gick över. På kvällen kollade vi på mellon. Kassaste låten vann. Jag hejjade på Oscar.

Idag har jag ridit Svarten. Tog en långtur. Sen slog jag dit skorna på Ligist. Gick bra, hoppas dem sitter. Tänkte sko om dem i slutet av månaden.

Är otroligt trött. Känns som att det blir sängen tidigt ikväll. För mycket friskluft är inte bra tror jag.

Av Jenny M - 11 mars 2016 20:45

Gick det igår. Sist och utan pengar. Han tar inte i för fem öre. Springer och lallar. En chans till får han säger sambon sen får han säljas som ridhäst. Super snäll häst är det så det är ju synd men....Albin var jätte snäll och glad på travet. Satt mest i selen och kikade. Sov hela vägen hem i bilen. Vi var hemma halv elva. Vi packade ur allt, fixade med kvällsmat åt kusarna, fikade själv å han sov i stolen. Sen klädde jag av han,bytte blöja å bar upp han till hans säng å han fortsatte sova. Slagen hjälte. Han vaknade sen kl två å då fick han äta. I morse kl sju höll han serenad för oss i sängen.

En från mammagruppen hörde av sig igår å ville promenera idag så vid elva for vi ner till Dellen där dem plogat en väg på isen till norrbo så vi gick dit och vände. Jätte fint att gå på. Synd att det inte var plogat längre. Kanon fint väder och hundarna nöjda kan man säga. Sen for vi med lite ved till Jonas mormor som typ var utan. Kom hem och käkade lite tacos och Albin fick fiskgryta som jag gjorde i morse. Det gick också hem. Verkar äta allt.... Än. Blir spännande att se vad han väger nästa vecka. Fick han bestämma skulle han kunna äta bara mat nu men vi kör gröt morgon och kväll och mat när vi äter middag, däremellan ammning. Får se vad bvc tycker. Rätt skönt att kunna ge tutten också på dagarna så jag kan gärna fortsätta med det ett tag men jag tycker han blir mindre och mindre intresserad av det, är så mycket annat som är mer spännande, men det kanske bara är en period. Nu har jag nyss nattat han. Själv blir det snart oxå sängen. Super trött.

Av Jenny M - 10 mars 2016 15:16

Inatt har jag och Albin haft en helt okej natt. Han har från kl 22-06 ca sovit i sin säng. Han har så klart vaknat men bara tre ggr från kl 02,erbjöd han lite vatten då å sen nappen och det har han accepterat och sen somnat om helt själv. Jätte skönt. Sen vid halv sex,sex fick han komma över till mig och få tutten men så jätte sugen tycker jag inte att han var ändå, mest mys. Vore ju skönt att få bort amningen nattetid så vi alla kan få sova bättre. Vi får se hur det går inatt. Bakslag får man räkna med men jag tänkte igår att jag iaf skulle testa när Jonas ändå jobbade, kunde han få grina hur mycket han ev ville utan att störa han som ska jobba men det blev ju inte så som tur var.

Idag har vi haft kanon väder här. Jätte varmt och skönt. Man blev alldeles svettig under promenaden. Tjejerna har ridit hästarna, tror de var nöjd med vädret oxå. Vi laddar just nu för att strax åka iväg å tävla. Albin ligger å kikar på babblar. Tänkte försöka hålla han vaken tills vi ska åka så han kan sova i bilen upp. Vi håller tummarna att det går bra idag.

Av Jenny M - 8 mars 2016 20:17

Inte hänt så mycket spännande här. Det rullar på som vanligt. Han sover si så där på nätterna. Välling är inte hans grej på kvällen iaf, sover bättre på gröt. Tror att det är en till tand på gång, kindtand, känns som så. Kliar sig mycket i munnen igen. Tjejerna har ridit idag. Jag var och hämtade dem då det strulade med deras skjuts men det är det värt för att få hjälp. De bor ju i samma by så är ingen sträcka att åka men att gå är det de. Det hade gått bra iaf. Imorgon ska jag äntligen ut. På torsdag ska vi starta Heffa på Bergsåker, spännande!

Av Jenny M - 5 mars 2016 19:52

Det blev inge samkörning igår så han fick köra själv på banan men det gick bra ändå. Nästa vecka ska Heffa starta på Bergsåker, får se hur det går. Jonas kusin ska köra. Hoppas hon får bättre fart på honom. Det kan inte gå sämre iaf. Dock är det kvällstrav men det får gå. Igår kväll var vi extremt trött. La Albin samma tid. Han åt två "portioner" gröt innan läggdags å sen tutten på det. Tänkte han skulle få äta riktigt å han ville ha mer. Sen när jag gick och la mig bar jag över honom till hans säng och där sov han iaf fyra timmar så sammanlagt blev det sex timmar igår. Det går åt rätt håll. Idag har jag kokat köttfärssås åt honom och fryst in, han fick smaka tre teskedar å han hade kunnat äta mer. Verkar gilla mat. Annars fick han blomkål idag, riktigt populärt det också. Nu ikväll testade jag att ge han välling då vi diskuterade det igår å sa att vi skulle testa, det gick bra faktiskt. Drack halva flaskan så vore ju Nice om man kan ge en skvätt ersättning också emellanåt så jag kan vara borta längre eller urpumpad Bm. Kan ju inte bara ge han gröt så fort jag är borta, han dricker så dåligt med vatten efteråt. I morgon ska jag koka nån slags köttgryta åt han å stoppa i frysen. Skönt och fylla upp lite. Tjejerna har ridit idag. Nästa gång för mig blir på onsdag först då Jonas jobbar mycket nu.

Av Jenny M - 4 mars 2016 07:50

Nattning kl 20 igår igen. Vaknade till vid nio å Jonas sövde om han. Sen sov han till kl 02, då gav jag han mat direkt eftersom jag inte orkade bråka med han då vi skulle upp tidigt i morse. Ville få den lilla sömn jag kan få. Kl 6,30 fick jag väcka han så inatt har han bara ätit en gång, hurra. Nu är vi på väg in till hagmyren och ska köra hästarna. Jonas ska köra Heffa ilag med en annan från Hagmyren.

Ovido - Quiz & Flashcards