livetpålandet

Alla inlägg den 2 april 2016

Av Jenny M - 2 april 2016 21:22

I morse var det träning av hästar som gällde. Sen efter lunch tog jag och fortsatte ute i stallet. Idag blev selarna tvättade och smörjt,även huvudlagen och vojlockarna blev tvättade. Skönt att ha en grov tvättmaskin i stallet. Albin var dock inte lika nöjd idag å kika på mamman. Hann inte med nån promenad, för det där tog sin lilla tid. Sen blev jag rätt trött. Kokade en vegetarisk gryta åt Albin idag med bla linser och bulgur. Den blev väldigt god tyckte jag,även han som åt med stor aptit så nu blev det fem pytsar till i frysen med minst två portioner i varje, beroende på hur mycket han äter, stor ätaren vår. Skönt med lite variation, å inte bara en massa kött eller fisk och kyckling. Efter maten gick vi ut på gården i selen å kikade lite på djuren å avslutade med att gunga en stund innan vi gick in och myste lite i soffan. Avslutade kvällen med ett bad och en portion gröt. Sen somnade han som en klubbad säl strax före kl åtta. Jag har skit trött när jag nattade han men sen gick det över så jag tog och sorterade garderoberna i badrummet med alla handdukar och gardiner. Nu är det ordning och reda ett tag igen. Nu är kl snart halv tio och än har jag inte hört ett ljud från övervåningen. Jag ska kika på gåsmamman som jag missade i torsdags sen blir det sängen. I morgon hoppas jag hinna med en promenad på fm innan lunchen. Efter det ska vi till Jonas bror med familj och fika.

Ovido - Quiz & Flashcards