livetpålandet

Alla inlägg den 21 april 2016

Av Jenny M - 21 april 2016 20:11

Ja det har varit och är lite struligt just nu med lillens sömn. Jag tror stenhårt på nattskräck. Ska prata med bvc nästa vecka. Läste att man kunde ge fiskleverolja. Ska se vad hon säger, kanske finns något annat som hjälper. Han har vaknat mellan 30-60 min efter han lagt sig och varit otröstlig. Igår räckte det dock att ge napp tre ggr på loppet av en timme, sen vaknade han kl två men då gick det över på ca 10 min iaf men han vaknar flera ggr under natten och gnäller, inte mycket sammanhängande sömn blir det nu. Dessutom sover han med oss igen, ska nog testa att lägga han hans säng sen om det går, vi får se hur kvällen fortlöper. Försöker iaf tänka att det kommer gå över så känns det lite lättare. Han har börjat prata mycket på dagarna, mycket gaga osv men inge mamma eller pappa än.
Annars är det väl som vanligt. Var in till banan med Ligist idag, gick hyfsat. På EM efter maten red jag svarten, väldigt pigg häst. Tror han får i sig havrerester i hagen från dygnstan, får nog stänga för där så han inte kan vara å böka där, har sett att han är där å luktar. Är lite tittig tycker jag å på tå men han var samarbetsvillig tycker jag ändå. Inget speciellt planerat i helgen. I morgon kommer det hönor, skorstenarna ska sotas av sotaren. På lör kommer tjejerna och rider, ev rider jag med dem om Heffa får på sig sin ena sko han tappat idag. På söndag ska vi ner till grannarna en sväng på 70 års kalas. Ska försöka göra klart ute också. Inte kunnat göra något på flera dagar pga först regn och sen en jävla storm. Nu ska jag slappa i soffan en stund innan sängen väntar.

Ovido - Quiz & Flashcards