livetpålandet

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Jenny M - 10 april 2016 20:07

Igår kom tjejerna och alla hästar reds i härligt väder. Vi red bort till sandvägarna och runt där. Härligt att kunna rida där igen. Hästarna var duktiga och pigga. Heffa duktig och gick i vatten utan problem denna gång. Tom stod och drack. Två timmar var vi ute. Känns i benen idag. Efter lunch for vi och hälsade på J mormor en stund sen vidare hem för lite grillning. K kom å åt med oss.
Idag fick vi åka och köpa en ny kaffebryggare då den förra gett upp. Sen satt vi ute i solen och fikade innan jag och hundarna gick en lång promenad runt vår fina by. Var så himla varmt och skönt ute.

Sen donade jag lite ute i trädgården innan travarhälsan kom å kikade. Allt var jätte bra.

Pullorna har varit lösa idag igen. Jag tror dock jag har en hackkyckling som får sina ägg uppätna. Plockade bort den jag tror nu ikväll och stängt in henne i en bur så får vi se i morgon om äggen blir kvar.
Min bil har fått på sig sommar däck också idag. I morgon ska väl två hästar ut iaf, sen blir det nog pyssel ute igen om vädret tillåter. Jag verkligen älskar denna årstid. Helt underbart. Man uppskattar det så mycket mer innan sommar värmen kommer. Albin har nyss lagt sig. I morse fick vi ligga till halv tio innan han protesterade. Ja han kom ju över när kl var sju och åt men sen somnade han om till nio tror jag. Skönt. Duktig pojke.

Ovido - Quiz & Flashcards