livetpålandet

Alla inlägg den 27 april 2016

Av Jenny M - 27 april 2016 20:07

Idag var det dags för bvc besök igen. Lite mer än en månad sedan sist. Han hade gått upp nästa ett kg och vuxit 3,5 cm, stor kille. Allt gick bra. Nu ska jag försöka sluta amma helt men det lär inte bli några problem, inte ammat nåt alls idag mer än i morse två ggr innan vi klev upp. Pappan väckte honom med sitt alarm så jag fick muta lite med tutten för att kunna dra mig en stund men det gick så där, skulle upp ändå han. Å sen har han ätit mat de andra måltiderna. Nu vid läggdags la jag mig bara bredvid honom, han började leta men när han såg att jag inte hade gjort tutten tillgänglig blundade han bara. Lite delade känslor men det kommer nog ammas lite ändå säkert när det ska mysa, eller så kanske det inte blir så alls. Känner ändå att det är dax nu. Han bits mer än äter och har svårt att koncentrera sig när han ligger där. Sitter han upp och äter mat kan han samtidigt ha koll på allt annat. Men jag är nöjd, ammat i över sju månader.
Idag har jag även handlat i samma veva vi var i stan. På EM tog vi en promenad i regnet innan pappan kom hem och det var dags för middag. Sen installerade vi bilstolarna i våra bilar så nu är det färdig åkt i babyskyddet, även om han sitter bra idet men jag orkar inte bära omkring på honom i det nå längre bitar, från bilen till kundvagnen typ räcker men han får börja sitta i kundvagnen riktigt nu då i stället, det borde gå bra. Stolarna blev bra, en i varje bil och han satt bra i båda kändes det som, annars får vi ändra lite lägen sen. Jonas stol invigs på fre när vi ska upp till Bergsåker och tävla igen.
Jag var ut och red en sväng igår på Svarten. Red till ridbanan men dem höll på att sladda inför träning så då sket jag i det och red lite i skogen istället bara men det blev en timme iaf, typiskt när man planerat en sak....
I morgon kommer AK och rider Svarten, vi får köra ligist på fm innan Jonas åker och jobbar. Just det, jag har fått låna hem en äggkläckningsmaskin så nu har jag 10ägg i den och hoppas nån av dem kläcks om tre veckor. Vore roligt om det kunde bli nån höna också och inte bara tuppar. Roligt att se hur det går och vad det bli med Lohman höns och dvärgkochin tupp. Hade inte fler ägg att lägga dit nu,vill inte ta kyckling äggen. Spännande är det iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards