livetpålandet

Alla inlägg den 5 april 2016

Av Jenny M - 5 april 2016 20:11

Igår Måndag var vi till Bollnäs med Heffa och startade. Bilsport,första gången för både kusk och häst. Båda skötte sig galant och hör och häpna så blev det en femte plats igår. Heffa jätte duktig å inte trött när han kom imål heller så 2100 kr fick vi med oss hem plus lite poäng så det kanske blir lite lättare att komma med i nå lopp. Planen är på Hagmyren nästa gång. Kul om det börjar vända för Heffa och han fattar vad det går ut på. Det var 12 hästar med i loppet så han slog faktisk 7 hästar. Albin tyckte det var rätt tråkigt igår. Mycket gnäll. När vi skulle åka kom vi på att vi glömt passet hemma så vi fick vända i forsa. Tur det för det blev kontroll igår av häst och utrustning. Godkänt blev det. Vi var hemma halv tio så då blev det sängen för han å mig.
Idag har det regnat typ hela dagen. Hade tänkt rida och köra de andra två men vi skippade det. Ingen lust alls i skitvädret. Känt mig trött å frusen hela dagen. Blev en promenad på EM istället. Har även hämtat hem min bil så nu kan jag tuta och köra igen,tjoho. Får se om jag ska försöka sälja den. Skulle behöva en lite större så jag får plats med barnvagnen och hundarna bak. Inge fel på bilen annars å speciellt inte nu när den är lagad å fräsch. Man kan ju testa. I morgon kommer tjejerna och rider. Vi ska fixa lite i stallet innan Jonas åker på jobbet. Ev åker jag och Albin till stan då. Jonas fyller år på fredag, måste köpa nåt åt han från Albin, annars gör vi det på torsdag men kan vara skönt att få de gjort i morgon också. Nu har lillen somnat och jag ska gå ner och röja upp i köket innan jag ska slappa på soffan. Sliten sen igår!

Ovido - Quiz & Flashcards