livetpålandet

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Jenny M - 12 april 2016 22:07

Har varit duktig nu flera dagar och gått låååånga promenader i det härliga vädret. Igår blev det sex km,vore ju en peace of cake om det inte vore för alla jävla uppförsbackar! Helt slut när man kommer hem men det är skönt. Jag tog även en ridtur igår kväll på Svarten. härligt att röra på sig. Idag tog jag en ännu längre promenad med KA,hennes hundar å bebis å mina hundar å Albin så klart. En helt ny väg som enligt henne är på ca 10 km. Min runkeeper funkade inte tyvärr. Trackade bara tiden. Surt. Men det var en fin väg förut en riktig mördar backe. Jag har nog Sveriges sämsta kondis. Å inte blir den bättre heller tycker jag. Hundarna rätt nöjda nu på kvällen.
Jag har stängt in en ny höna igår. I morse hade hon värpt ett ägg å det var helt. De andra hade värpt fyra vita ägg. Hon får vara instängd i morgon också tills värvningen är klar. Så får jag se hur det går i morgon. Ska märka upp henne på nå vis så jag vet vilka hönor jag har kollat. Lite sur att vara i bur har hon varit när de andra fått vara lösa. Men så kan det blir ibland.
Igår var vi även och köpte en ny diskmaskin då den nuvarande inte tar in vatten alltid. Den funkar ibland bara. Troligen nå glappt som vi inte får bukt med så det blev en ny. Kommer på fredag. På söndag ska Heffa starta på hemmaplan. Skönt att slippa åka. Hoppas att det går bra. Svarten var väldigt fin att rida igår. Får se om han eller ligist får komma ut i morgon kväll. Nu är jag helt slut efter dagens vallning av kroppen så efter att ha kollat på andra tjockisar på sjuan ska jag nu gå å sova!

Linssoppa blev dagens lunch

Gott med leverpastej macka

Mina odlingar växer å frodas

Ovido - Quiz & Flashcards