livetpålandet

Direktlänk till inlägg 14 april 2016

Flytt av växthus

Av Jenny M - 14 april 2016 20:12

Det har varit två fullspäckade dagar här hemma. Igår var jag ute hela dagen. Albin vaknade och var hostig och snorig så jätte hängig och trött kille så lika bra att bädda mer han i vagnen så han får vila så mycket det går å han sover ju bäst i vagnen. Så han sov förutom pauser för mat och jag krattade och krattade. Mamma ringde dock mitt i och ville komma och hälsa på så det gjorde hon en stund. På EM efter maten körde jag Ligist en lång tur i rockarden. Jätte mysigt och avkopplande. Han fick lunka på i sakta mak i sanden. Sen när jag skulle sova hade jag sååå ont i vänstra armen. Över ansträngd delux. Visste inte var jag skulle ta vägen ett tag å så en unge som hade det jobbigt med hosta och täppt näsa. Ingen bra natt alls. I morse fick jag dock ligga kvar och dra mig en timme efter att J gått upp med Albin. Morfar ringde kl nio och undrade om vi var vakna. Idag skulle vi flytta växthuset med hans hjälp. Det har stått lite dumt till. Ganska mycket skugga. Vuxit dåligt. Flyttade det ner mot täckten. Det gick bra. Trodde aldrig att det skulle hålla men det gjorde det. Fick även ansa lite på syren busken för att ta oss förbi där men det blev ljust och fint. Dock är några rutor på växthuset trasiga sen innan så jag ska fixa till det och vi ska in med ett lass grus i botten på det så blir det bra sen. Blev kanon bra med att ha det där det hamnade. Hoppas Mika växter växer bättre i år nu.
Jag har även krattat lite idag också, även hunnit med en liten kvälls tur med SVARTEN och hundarna. Hoppas Albin är piggare i morgon. Han har sovit jätt mycket idag också men ätit jätte bra. Hoppas jag slipper ha ont i armen i natt. Det hade gått över i morse. I morgon kommer nya diskmaskinen. Annars inget speciellt planerat. Skulle blir snö sägs det så vi får se om det blir en inne dag.

Slänten ner mot täckten med lite gallrad syrenbuske

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards