livetpålandet

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Jenny M - 2 februari 2016 21:56

I morse när vi klivit upp och jag skulle släppa ut hundarna hör jag hur det sprutade vatten från husväggen vid utkastaren. Det stod som en kvast ur den. Jonas fick springa ut för att stänga av den men den var redan av men sprutade ändå så han fick stänga av huvudkranen i källaren. Sen ringde vi rörfirman som satte dit den före jul så de kom rätt snabbt och fixade det. Nu funkar den som den ska hoppas vi. Nackdelen är ju att vi inte vet hur länge det sprutat, kanske hela natten.Vissa av er kanske vet att vi hade strul med vattnet förr förra hösten först läcka å sen sinad brunn så man är ju lite rädd att det ska ske igen..... När vi sen skulle ge hästarna vatten var det dåligt tryck och lite grumligt så den blev väl tömd den stackars brunnen. Hoppas det rinner till i natt. Har knappt använt nå vatten idag. Inte diskat, eller duschat. Bara till det nödvändigaste. Hästarna har inte druckit så mkt idag som tur är. Efter det där blev man lite matt, less på alla bekymmer. Red ligist men det var trögt. Jonas körde Heffa. Jag har sovit dåligt i natt oxå så det sätter sina spår. Sen bar vi in en hästvagn full med hö oxå. Livet på landet. Albin har varit glad för det mesta idag iaf. Jätte trött nu efter nio så vi ligger i sängen. Hoppas på bättre sömn i natt. Jag fick iaf tag i en stor gammal korg som jag ska måla vit och ha i vardagsrummet där jag kan ha Albins leksaker i. Hoppas det blir kanon.

Ovido - Quiz & Flashcards