livetpålandet

Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Jenny M - 8 februari 2016 22:29

Sen vi började med lite gröt till Albin så har det blivit en jäkla fart på hans mage. Skiter som aldrig förr å man kan tro av ljudet att döma att det ska rinna över i blöjan för jäklar vad det brakar men det är inga större mängder, lite små grönt på kvällssidan bara. Hoppas inte det är nå vajsing som tex glutenintolerans..... Han är ju pigg annars. Tror jag ska strunta i gröten i morgon och se om han bajsar mindre. Han vill gärna tugga på något hela tiden också så kanske tänder på g? Hört de kan bli kass i kistan då.... Inte vet jag. Jag får prata med bvc på mån när vi ska dit.

Imorse var det en tjej hit och provred Ligist. Kanske inte världens bästa start då hon inte höll tiden hon skulle komma men jag sa vad jag tyckte om det och hon bad om ursäkt. Ridningen gick bra tyckte hon. Imorgon ska hon provrida Svarten, så vi får se om hon kommer eller om surkärringen skrämde bort henne, det värsta jag vet är när folk inte håller tiden, jag har ju Albin att ta hänsyn till oxå nu. Hon hade letat medryttar häst länge och ville verkligen rida så jag hoppas att det kommer funka, vi får se.

Efter det packade jag in mig, Albin och hundarna i bilen och for till Iggesund och tog en lång promenad med mamma. Måste skaffa större bil, hundarna får inte plats bak med vagnen så dem får sitta på baksätet, suck. Vi får se vad domen blir på besiktningen. Har lite råd å köpa ny bil nu igår ändå, tur man inte behöver ha med sig hundar och barnvagn så ofta, går ju om det är kortare sträckor. Det var iaf skönt och roligt att gå runt Iggesund och kolla lite, det var flera år sedan sist, ledsamt att gå samma och samma hemma hela tiden. Albin var lite kinkig ikväll. Somnade till sist i mitt knä. Inatt som var sov han riktig bra faktiskt, sex timmar i sträck, sen två timmar, alltid nåt. Hoppas det går åt rätt håll.

Ovido - Quiz & Flashcards