livetpålandet

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Jenny M - 12 februari 2016 21:49

Jag red Svarten idag. Tog med mig hundarna å hade planerat vart vi skulle rida men när vi kom ut på vägen fick han hjärnsläpp och blev knäpp av att se ryggtavlan på en gående person som försvann runt kurvan så han blev sååå stressad,visste inte hur han skulle betee sig,som han inte sett en människa förr. Stod å reste sig och kastade sig åt alla jävla håll. Gick inte att få han att gå. Till slut fick jag han liiiiite lugn så vi kunde rida in i skogen igen, så det blev en helt annan väg med trav i snön men han kunde inte trava heller första biten,bara passgång. När vi kom upp till vändplanen fick han skritta runt runt där i små volter å då lugnade han ner sig. Knäpp skalle idag. Säkert såg han inte vad det var för nåt. Sen hade jag ett nytt bett på han å det gillade han inte alls. En sak att de blir rädd för nå men när de ska hålla på å resa sig de gillar jag inte. Längesen han gjorde sånt nu. Blir gummiband nästa gång utifall han fånar sig då också, då brukar han komma på sen att han inte ska göra så nå mer så då kan man vara utan sen. Så inte speciellt nöjd med turen men men. Sen for vi å köpte lite gött å stannade till hos mormor innan vi for hem. Gjorde en god köttgryta på griskött till middag idag. Mört å fint kött. Albin sov en timme på soffan nu. Vaknade strax efter nio och var fortfarande jätte trött så vi har lagt oss. I morgon ska vi upp tidigt. Planen är provlopp med Heffa om det inte blir inställt pga vädret eller dålig bana, hoppas inte det.

Ovido - Quiz & Flashcards