livetpålandet

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Jenny M - 6 februari 2016 21:54

Idag har det varit ridning på schemat. Jag red Heffa, det har jag inte gjort sen jag blev gravid så över ett år sedan, det gick jättebra. Lite styrig när vi kom hem bara så jag fick snurra han lite, men nån tävlingshäst kommer han aldrig att bli. Annakarin red Ligist, andra gången för henne. Hennes lillasyster var med och red Svarten. Ska dem ut ilag sen blir det så de får rida så Annakarin behövde känna sig för lite med grovnacken men det gick jättebra. Vi red runt. Lagom sväng. Tror alla var nöjda. Hoppas lillasyster vill rida mer. Sen for Jonas och jobbade. Jag och Albin donade på ute åt hästarna och hönorna. Sen lagade jag lite Katrinplommonpure och aprikos puré. Han fick smaka lite och godkänt tror jag. Nu ligger det i frysen så det finns framöver när han är mer intresserad. Just nu kör vi lite gröt på morgonen. Köpte färdig men han gillade inte den så mkt så jag har gjort egen som han gillar bättre så det är ju bra. Bvc rekommenderar ju att introducera gluten från fyra månader och medans man ammar för mindre risk för glutenintolerans. Eftersom jag hade det själv när jag var liten känns det extra viktigt. Sen om det hjälper eller inte.....Nu kör vi så iaf. Lite kommer i magen men det mesta utanför men han vara med iaf å vänja sig vid smak och konsistens. Dock började vi förra veckan först så drog lite på det. Jag har ingen större brådska igentligen med mat eftersom amningen funkar så bra,även om man är låst, vi får se hur pass intresserad han blir framöver men visst kommer han få smaka saker. Mosad potatis,banan och de jag gjorde idag har han fått en tesked var av och lite fil på mitt finger. Banan var ingen höjdare.

Nu ikväll har vi kikat på mellon, skit som vanligt. Albin blir tröttare tidigare å tidigare så det blev kväll halv tio ikväll oxå, hade Jonas varit hemma hade jag testat att gå ner nu när han somnat men jag kan lika gärna ligga kvar och mysa nu,jag behöver sova jag med. I morgon vankas det möte på Hagmyren bla.

Ovido - Quiz & Flashcards