livetpålandet

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Jenny M - 14 februari 2016 22:38

Igår var det då dags för provlopp, årets första på Hagmyren. Heffa sprang den hastighet som han skulle, 25 tempo, det gick bra. Jonas fick sen hjälpa sin morbror att köra en av deras unghästar och det gick oxå bra. Det var rätt lagom med folk tycker jag för att vara årets första och dessutom var det snöväder. Annakarin och Elsa red Ligist och Svarten under tiden och det hade också gått bra så vi är nöjda. Kollade mellon igår, bara dynga igen tycker jag. Albin sover dåligt nu igen, tappar räkningen hur många ggr han vaknar per natt.... Tom Jonas tycker det är jobbigt, han har inte brukat vakna förut av det. Tycker bajsandet lugnat sig lite, även om han fortfarande bajsar en tre ggr på en dag men det kanske är normalt igentligen, vi som är ovan bara. Han får gröt på morgonen igen då det inte blev nån skillnad. I morgon ska vi på bvc så får se vad sköterskan säger. Eldade lite skräp igår ute från stallet, skönt å röja upp lite, det blir ju så snabbt mkt skräp.

Idag har jag haft riddag. Svarten har varit ut. Gick kanon. Jätte fin att rida. När vi red hemåt tog vi plumsa i snö vägen så han fick springa upp där. När vi kom ända upp märkte jag att vi hade en skoter bakom oss som iaf inte jag hört så han fick köra om oss å då minsann brydde han sig inte men i fredags.... Dem är rolig djuren. Tur ridturerna oftast är som idag. Sen har det inte hänt så mycket mer idag, var iväg och fika en sväng bara. Nå hjärt dag firar vi inte här. Gjorde dock go mat iaf, tjälknöl och potatisgratäng, superb. På älgkött så klart, jätte mört och fint. I vanlig ordning ligger vi nu i sängen, ja jag och lillen, natti natt.

Ovido - Quiz & Flashcards