livetpålandet

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Jenny M - 11 februari 2016 22:32

Inatt har Albin haft vad jag tror var nattskräck. Han "vaknade" och gallskrek, försökte få han att ta bröstet men inget hjälpte så jag var tvungen att sätta mig upp med honom och väcka honom, då lugnade han ner sig och fick sen ligga och snutta snyftandes, lillhjärtat. Jobbigt. Undra vad som försiggår i huvudet på dem, vad de drömmer och inte kan dem berätta. Han var lite små gnällig sen resten av natten, vaknade till många ggr och gnällde men som tur var dög nappen flera av gångerna. Idag bestämde jag mig för att ta en sväng i skogen med sele istället för promenad med vagnen. Så jäkla less på samma och samma, har ju dessutom insett att jag bor i Sveriges mest kuperade by tror jag. När jag promenerade hos mamma häromdagen gick vi dubbelt så långt motför jag brukar och var inte ens trött när vi kom hem. Nu när jag går hemma flåsar jag ihjäl mig typ, men det är ju tammetusan bara backar överallt, så tungt med vagnen, ska börja ta bilen och åka iväg till andra ställen och gå tror jag. Så det blev alltså en tur uppe i skogen. Albin tyckte det var mysigt att kolla runt, hundarna nöjda. Albin somnade efter halva vägen. Gick bara två km men det räckte då det var jobbigt att trussa. Har bara använt selen ute när vi varit på trav,annars använder jag den inne ibland men det gick ju bra. Längtar tills det blir bar mark för den sakens skull att det blir enklare att gå där inne, då blir det mycket skogsturer. På EM for vi en sväng till Annlouice och drack kaffe. Liten blev trött och somnade i vaggan deras, tur de ska få barnbarn snart så dem hade plockat fram den. I morgon ska jag ut med Svarten. Jonas ska köra Ligist. Hovis kommer och fixar till tappskon. Nu är det godnatt här.

Ovido - Quiz & Flashcards