livetpålandet

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Jenny M - 3 mars 2014 18:57

Blev en tidig kväll igår men jag tog mig en hutt av hostmedecinen. Molioect. Skulle inte gjort de. Kunde inte sova alls. Klarvaken så de känns som att jag kollat på klocken varje minut. Inte hostat så mkt i natt iaf....klev upp vid nio å käkade frukost. Nyser nåt fruktansvärt å hostar å hostar....men inge feber! Kände mig piggareidag än igår så jag bestämde mig för att rida ligist samtidigt som J körde Litchie. Envis som fan idag å när vi skulle förbi geggan men sen gick han bara så de gick bättre idag. Sen fick han springa bakom litchi till korset i lugn takt sen la jag mig brevid dem å manade på han med piskan å jäklar vad han sprang en långbit å en jäkla fart. Han tog i som bara den. Ville verkligen trava å ligga först men sen drev jag in han i galopp i de brantaste backarna å de gick undan då med kan jag lova men kul! Blev så jävla slut stundvis. Skit dålig kondis man har...skyller på förkylningen. Så höll vi på tills vi vände å han bara sprang. När de blev galopp var de för att jag ville de. Sen på hemvägen satte J igång hastighetsappen på mobilen å enligt den sprang han i 35 km/h....en bra bit men de gick snabbare åt andra hållet så fortsätter han så här kan de nog bli nåt ändå. Nån galopp på vägen hem oxå. Den sista snubblade han in i så de nästan blev skengalopp haha...ingen höjdare men man sitter tryggt på han. Å jag höll på å dö av en hostattack sen....va fan skulle jag rida idag för? Jonas...du kanske ska köra nån dag i stället...hmm ja kanske de men jag älskar ju att rida :-) sen la jag mig.å sov så gott de gick å nu är jah på jobbet. Har ett pass bara så härdar ut. Ganska pigg mest att jag får snyta mig hela tiden. Ledig tills på fre nu sen så får kurera mig. Kul tur var de idag iaf å ligist var trött hem i skogen. Sket i de läskiga vattenpölarna!!

Ovido - Quiz & Flashcards