livetpålandet

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Jenny M - 8 mars 2014 22:38

Satan vad de har blåst i natt,fast jag inte varit hemma å suttit i en lägenhet på bottenplan har de knakat i väggarna, blä! Hatar när de blåser. Gick kanon att jobba i natt iaf. Pigg å alert var jag! I morse när jag kom hem fortsatte de att blåsa. Vi har ju sovrummet ganska högt upp å när de blåser tar de i från täckterna så de knakade i väggarna å i taket. Hade skit svårt att sova bra. Vaknade flera ggr. När jag precis vaknat hörde jag hundarna skälla å när jag tittade ut stod mormor å morfar på gården. De har en förmåga att alltid komma antingen när jag ligger å sover eller som idag precis klivit upp. Jag är väl kanske inte sååå suuuuper social av mig annars, eller jag har inge problem att vara själv å har inget behov att umgås med folk varje dag,men när jag jobbat natt är jag verkligen inte alls nå social. Då vill jag helst bara vara hemma, på sin höjd åka på affären eller valla djuren så ja de var kanske inte den bästa dagen att komma på besök men man får vara glad att de kommer för de är ju inte ofta. Är en annan som åker dit mest. De ville kolla på nya hästen nu å köpa lite ägg, å så fick de fika så klart. Sen var jag faktiskt till staden en kort sväng å när jag var där ringde Jonas å sa att vi var bjuden på födelsedagsmiddag i stan senare hos en gammal granne till honom. Hennes son fyllde år å Jonas känner han...så jag skyndade mig hem, dammsög lite å plockade ihop. Finns ju många fördelar med våren men en nackdel är att de  blir lervälling ute så nu får man verkligen dammsuga å torka av golven varje dag fast man torkar tassar. Sen for vi till stan igen då å fick en god soppa å tårta på de. Som sagt...de där med att vara social efter ett nattskift å när man ska ut på ett igen ;) Men de gick bra. De jobbar nätter själv så de förstod väl att man ej var så pigg. Hem å fodra djuren sen var d edax att fara på jobbet igen. Tänkte ta cykeln men eftersom jag ej hann fixa luften på den idag blev de bilen! Har nyss kollat på mellan å som vanligt var de fel låt som vann. Jag tyckte Helenas låt var bra. Sanna har jag aldrig gillat! I morgon hoppas vi på bättre väder så jag kan valla nån av hästarna.....

Av Jenny M - 8 mars 2014 00:19

Idag var de dax att köra Arne igen. Man kanske är lite konstig som tar på sig att köra andras hästar när man har att göra hemma men de brukar bli en gång i veckan. Han är snäll att köra så då går de bra. Kan varq lite gnäggig ibland bara när man kör å idag var en sån dag. Är som att han ropar efter andra men om man möter en annan häst gnäggar han inte....blev en lång tur på 2,5 mil idag i lagomt jogg. Fin att köra var han. Sen när jag kom hem red jag Ligist. Han var lite tittig idag men de gick jätte bra att gå genom skogen i geggan och allt vatten. Visst han stannade några ggr å luktade å fnyste men de får dem bara de går sen å de gjorde han. Sen red jag lite halhalter...halhalter...ryggningar å sidvärtsförflyttningar fram å tillbaka efter skonta. Allt utom de sista går bra. Han är stum som en sten att flytta i sidled så jag får öva.mkt på det. Nån som har nåt bra förslag? Mötte en timmerbil men tog de säkra före de osäkra å red av vägen. Sen när vi skulle hemåt stod timmerbilen å lastaee på ett ställe men de stängde av bilen...fällde in stödbenen å vinkade att jag kunde komma. Trångt var de men de gick bra snälla gubbar :-) sa att jag hade kunnat vänta men de gjorde inget sa de. Tur man inte körde för då hade man ej kommit förbi då de stod mitt i vägen å de är djupa diken på båda sidorna men de vet väl att vi oftast kör på förmiddan så då hämtar de ved efter lunch....typ samma tid sist oxå men då körde jag fast jag var på en bredare väg då så de gick bra. När jag kom hem red jag fram till staketet vid stallverandan å tvingade ligist att flytta sig i sidled å då gick de bra fast han bråkade mkt. Nöta å nöta Så går de nog men nu kunde han ju inte gå framåt så han hade ju inget val. Är nog inte mkt riden han. Iaf har nog ingen krävt nåt av han. Mitt lilla envisa projekt. Idag blev de pannkaka till middag. Gott!! Sen sov jag två timmar på soffan
I skrivande stund är jag på jobbet. Jobbar nätteri helgen. Ute blåser det. Strömavbrott på andra sidan skogen. Dvs hemma. Fick sms av fortum å sambon klagade på facebook såg jag...stackarn ;-) Har med mig lite pappersjobb från damklubben som jag ska fixa med i natt inför årsmötet!! Hästarna börjar för övrigt se för jävliga ut nu!! Man kan kanske se på en av bilderna vem som har grovast nacke ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards