livetpålandet

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Jenny M - 5 mars 2014 17:27

Idag blev de en tur med Ligist. Körde han idag =) Det gick kanon. Han var jätte fin idag. Nästan lite het ;) Låg på bettet hela tiden å bara sprang! Blir nog bra de där! Sen blev de en lång tur på hästryggen! Red bakom smedsgården uppe i skogen. Jätte fina ridvägar där men tyvärr så kan man inte rida runt...man kommer fram nere vid bondgården å sen måste man gena över en annan gård å ägaren där uppskattar de ej så mkt så antingen skiter man i att rida den där turen eller så vänder man när man kommer till bondgården men idag så såg jag att nån annan hade ridit där så jag följde spåren å till slut så gick dem in i skogen på en stig som man knappt såg å då kom man fram där jag red in =) Lycklig man blev då =) Då kunde man ju rida runt. Skit bra. Är himla mysigt där inne på sommaren. Finns några träbroar som man får rida över å så. Sen red jag över skoterleden hem. Har inte ridit där på hela vintern så de fanns ju inge spår. Å när man ridit en bit ska man svänga av väntser så man sen kommer in i skogen å där finns en stig som går hem men som sagt så var de svårt att se idag,vet ju på ett ungefär var jag brukar rida in men jag hann ej tänka klart förens Svarten vek av å trussade i snön å vips så var vi i skogen direkt på stigen! Duktiga killen. Han visste hur man kom hem han. Så dagens ridpass blev mest skritt med mkt klättring idag,kanoners! Nu ska vi käka lite mat. Kýckling blir de idag, med bulgur åt mig å ris åt mannen!


 

Ovido - Quiz & Flashcards