livetpålandet

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Jenny M - 4 maj 2014 21:27

Idag fyller kära mormor 80 år! Hon är rätt pigg för sin ålder faktiskt.....Så de blev ju inte allt för mkt sömn för en annan idag då men ibland får man offra sånt för sånt här. Ville fira henne! Vi for å hämtade upp mormor å morfar sen tog vi deras bil å Jonas körde ner. Åkte tillmamma å de tog egen bil då alla inte fick plats i en sen rullade vi ner mot Axmarbrygga. Mamma å Lelle var tvungen att tanka i Söderhamn så vi kom fram före, slutade med att de for fel hehe så vi fick vänta lite på dem då! Var faktiskt jätte fint där men kallt så de var inte trevligt att vara ute så nå mkt fotande blev de inte. Knäppte ett fint kort på mamma,mormor, morfar å Lelle när de står mot havet men de vill jag ej lägga ut här! Vi åt tre rätter, nån rostad macka med en god röra på till förrätt sen en fiskrätt som huvudrätt med tre olika fisksorter plus räkor å pressad potatis. Supergott sen choklad panakotta med nån hallonmousse till efterrätt, jätte bra mat var de! Jonas drack öl till maten så då körde jag hem, kan säga att de var en rätt stor skillnad motför att köra min lilla skrotracer! Morfar har en rätt ny volvo. Jätte skön att köra å man blev rätt fartblind kan jag säga hehe, gick fort hem :P Ingen höjdare att sätta sig i min skrutt sen när vi körde hem till oss....nån gång kanske man har råd med en ny bil? Väl hemma så var de typ dax att åka till jobbet igen, hann ge hästar mat å plocka in ägg typ.....men är faktiskt piggare än jag trodde jag skulle vara men kl är vara 22 snart.....:S Blir att hinka kaffe ;-) I Morgon ska Ligisten in på banan å köras i rätvarv bara...nöta nöta! Sen ska Svarten ridas på ridbanan så jag får testa sadeln en sista gång. På sen eftermiddan ska vi till mormor å fika oxå, hon ville vi skulle komma ändå fast vi var å åt idag så gör väl de då =) Man får passa på att umgås med dem så länge de finns kvar!

   

Ovido - Quiz & Flashcards