livetpålandet

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Jenny M - 26 maj 2014 16:04

Ja då var de slut på ledigheten! I lördags skippade jag sovandet å tog en ridtur med medryttaren min. Svarten å Ligist fick komma ut. Underbart väder. Sen var vi i väg på kalas hos Jonas brors sambo. Blev bjuden på sillunch. Innan de handlade vi lite oxå. Hem å fräste upp landet å fixade lite. Skulle grilla. Hann tända grillen så började de regna å åska så vi fick bära in grillen till öppningen till stallet å stå där. Strömlös blev vi oxå en stund å åskan slog ut förstärkaren! Sen skulle vi vara hemma men hamnade på en sk pubkväll nere på byn å vips så var vi sen på krogen i stan. Hur de kan bli ibland ;-) Men var helt okej. Dan efter var vi trött! Halvsov på soffan till strax före tolv. In till stan å morsdags fikade hos svärmor. Sen flyttade jag ut grönsakerna till växthuset. Hoppas de ej blir minus ute. Krattade i landet å poade på lite...halvbakis så där. Sambon kollade elitloppet. Jag slängde ett öga när jag gjorde nån paus. Tycker inte de är speciellt kul å se trav på tv. Om nån jag känner startar kollar jag dock. På seneftermiddan for vi till min mamma å fikade. Köpte med oss pizza hem! Sen blev en slappa på soffan resten av kvällen. Idag har Svarten ridits å Ligist körts. Hann med lite dammsugning oxå å en liten skogspromenad med hundarna innan de var dax att bika sig iväg till jobbet.

blir lite blandade bilder från helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards