livetpålandet

Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Jenny M - 14 maj 2014 21:53

Igår var de tisdag...tror jag. Blir så yr på dagarna. Blev ett pass på ridbanan med Svarten. Gick så bra som de kunde typ. En timme var vi där. Donade på lite hemma som vanligt....gjorde lasagne till middag. Vår frys ute i garaget bestämde sig för att ge upp igår så jag fick flytta in de som fick plats. Resten får hönsen. Typiskt då vi har sån liten frys inne. Får leta en bättre begagnad....
Blirvällen var de DK möte nån timme sen varvade jag ner lite med en ridtur på Litchie i skogen. Snälla å fina tjejen. Blev klättring i skogen för henne med avslut på täckten med lite trav.

Idag var jag så där super trött igen. Tror jag har järnbrist! Så jävla trött heeeela tiden å halv yr då å då så jag får köpa järn tabletter å hoppas de hjälper.. Har käkat blodpudding två dagar till lunch iaf...får ladda med mkt järnrik mat! Tog en promenad inskogen med hundarna. Gick den nybrytna vägen med dem. Skönt med skogs luft! På em kom hovis å skodde Ligist så nu kan han tränas igen. Blir väl ridning i morgon. Vi var å hämtade två höbalar oxå. För övrigt har vi börjat ha Litchie inne på nätterna nu för att ha koll på hur mkt hon äter. Ska ju åndå in morgon å kväll så då kqn hon stå inne å än så länge vantrivs hon ej. Tar in henne rätt sent så...får se om de hjälper hennes hull.

Efter middagen som blev torsk ,pärer,broccoli å spenatsås. Mera järn! ,Så tog jag milsturen med Svarten. Lugnt å fridfullt! Nu sitter jag i soffan å dricker lite kaffe å kollar på Biggest looser. I morgon ska jag jobba em!

Ovido - Quiz & Flashcards