livetpålandet

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Jenny M - 7 maj 2014 23:06

När jag kom hem från jobbet sadlade jag på Ligist å Jonas selade på Litchie sen stack vi iväg på en tur. Jag red dock genom skogen istället för genom byn. Undviker gärna de om jag inte behöver, sen sliter de hemskt på skorna oxå! Så vi möttes på Skonta. Dock hade jonas typ punka på ena däcket men ville köra ändå så de blev en jogging tur bort till korset sen tog vi sandbacken innan vi vände så de blev typ 13 km iaf å trav hela tiden förutom i de brantaste nedförsbackarna. Jag hade martingal på Ligist idag. Inbillar mig att han var lugnare, dock hade jag velat rida på han mer men eftersom JOnas hade lite luft i speedcaren blev de ej så. Han ska ut igen på fre, igentligen köras men skorna börjar bli dålig så han får nog ridas då med så då kanske jag kan ta en längre tur med han. Han springer lite snett ibland i höga farter så måste nog ringa ut nån,antingen är han ojämnt musklad eller så är de nån låsning som stör han, ligger lite på en töm oxå när man kör han så nåt är de. Jag å häst var då rejält svettig när vi kom hem!!!SKÖNT! I morgon kommer min morfar å ska hjälpa oss med lite trädfällning. Ska ta ner jätte tallen men först måste vi få ner en björk som står i vägen plus att en lampa ska grävas upp så björken å lampan ska väl åtgärdas i morgon,kommer bli grymt ljust sen när tallen försvinner. Ska jobba i morgon natt oxå å så skulle jag behöva ta ut Svarten, får se vad som hinns med. På fre ska jag jobba extra på mitt andra jobb. Ska bli skoj då jag ej jobbat nåt där än, bara gått intro å de är ju över 2 månader sen nu =) Nä nu ska jag ta å gå å lägga mig!

Av Jenny M - 7 maj 2014 12:57

Jaha...hann knapp äta upp frullen i morse så blev jag uppringd av en kollega som undrade om jag kunde jobba pga lite strul....Jobbar till halv fyra men det ju bra när man gillar sitt jobb. Hade tänkt rida med Jonas på fm när han körde Litchie men vi tar de på em istället då. Ljust länge så...fortsättning följer...

Ovido - Quiz & Flashcards