livetpålandet

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Jenny M - 30 maj 2014 23:27

Litchie vad knappt nå svullen i benet i morse =) Busade loss som vanligt med hästarna. Kollade till henne efter 1 timme å benet var typ som vanligt! Smörjde de ikväll igen å lindade. Provrider henne på söndag så får vi se hur hon känns, blir en liten sväng på ridbanan bara. Hon har ju inte varit nå halt alls så konstigt varför hon var svälld :/ Ja iaf så regnade de som bara den när jag vaknade så jag passade på att först åka å handla å ta ut pengar till vi skulle köpa hö på em. Sen blev de en rejäl storstädning hemma. Plockade äntligen ner gardinerna i vrummet så nu ska de upp nya, visst jag bytte efter jul så så länge har de ej suttit där men brukar byta till våren å är lite sen nu. Orkade ej stryka å hänga upp nya idag så nu kör vi utan en stund, får se i morgon. Är ju sååå tråkigt att stryka. Riktigt rent blev de inne iaf. Sen kom J hem så då for vi å hämtade två höbalar i Norrbo. Rullade ut en i sommarhagen på en gång för i morgon ska vi släppa ner dem dit tänkte vi. Det har vuxit bra där men eftersom de gnälldes så mkt i fjol från en viss person ( fast vi gav dem hö ) så ställer vi ut rundbalar i år så de syns tydligt!!! De kommer garanterat inte äta av den ändå nu de närmaste veckorna men de finns en bal då iaf å Litchie kommer att få fortsätta komma in på nätterna eftersom de funkar bra och hon verkar trivas med de. Äter bra å mår bra fast de andra är ute. Jonas skruvade med sin bil som inte gick igenom besiktningen å jag sadlade på en lortig Ligist å tog en repa med han. Idag var han jobbig att rida på bortåt vägen. Sprang å skyggade för stenar, stubbar, träd å annat som han ser varje gång vi är ute. Ingen höjdare med en häst som kastar sig åt sidan när man rider i snabbtrav eller i galopp. Fick riva i åt han flera gånger å då nästan skiter han på sig. Så jävla töntig idag. Fick driva på han hela tiden för han skulle tänka på annat. Hade inte tussar i  öronen så vet inte om de berodde på de? Har ju ridit utan nån gång förut å då kan jag inte minnas att han var så här. En sak om han blir rädd för nåt nytt men när de är samma saker VARJE JÄKLA GÅNG!! PÅ hem vägen var han mer avslappnad, när han är lite trött. Jobbade på att få en lugn galopp idag å de gick ju bra när han väl var avslappnad. Räcker att säga åt han att ta de lugnt så blir den jätte fin men man får ju ge han tyglar för annars travar han igen. Jag var rätt mör i benen när vi kom hem iaf. Det regnade mkt men jag älskar att rida då. Sååå himla mysigt. När man kommer in i skogen luktar de så gott! Gör mig inte ett smack att bli blöt, finns torra kläder inne!

Sen var det de vanliga bestyret med middag som blev torsk i ugn å pressad potatis. Gjorde efterätt idag oxå, blev så sugen på rabarberpaj så gjord en sån med glass till, gött! Sen blev de soffan å lite snarkning där innan de var dax för en cykeltur till jobbet å ett nattpass så där sitter jag nu. I morgon ska jag nog hinne med en tur med Svarten när jag vaknar, eller vi ska väl släppa ner hästarna först så får se om han vill komma sen när jag hämtar han, om jag nu hinner vill säga.........I natt blir de lite bokläsning tror jag !

Ovido - Quiz & Flashcards