livetpålandet

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Jenny M - 6 maj 2014 23:23

Känns som dagen aldrig ville ta slut. I morse var jag till Rolfsta å körde Arne. Tore gjorde mig sällskap å körde Doris. Blev en lagom tur i sanden idag. Sen donade jag på lite hemma. Putsade klart fönstren. Hade övervåningen kvar. Lånade pappas kärscher så d går de fort :-) Sen var de dax för ett litet möte på hagmyren ang föreningsdagen. Höll på en timma bara. Passade på att handla lite på en gång. Hem å fixade middag. Tonfisksallad idag. Sen kom medisen å vi tog en skrittur i skogen. Hon red Litchie å jag Svarten. Hundarna fick oxå följa med. Glada hundar kan jag lova. Zita hittade ett dynghål så de blev en dusch för henne sen. Litchie var liten fjantig att gå över vattnet i skogen när vi skulle över första gången men till slut typ slängde hon sig över. På vägen hem tog hon de säkra före de osäkra å hoppade rejält över. Så jävla ful när hon hoppar haha. Jag får nog ta lite promenader upp dit å lära henne att GÅ över. Fan om hon hoppar med mig...då flyger ju jag av haha. För jävla snäll häst iaf.Trygg å lugn. Herrn var fin att rida oxå. Nya sadeln betald :-) I morgon ska jag ta en rejäl tur med Ligist. Ridas ska han å rätt hårt. Kanske galopp om de känns rätt.

Jonas kärrade in lite ved medans jag körde häst iaf så lite till har de minskat. Nu sitter jag här å jäspar så lika bravatt lägga sig...

Ovido - Quiz & Flashcards