livetpålandet

Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Jenny M - 31 maj 2014 21:22


Filmsnutt från släppet. Filmat med mobilen å blev sämre än nånsin men man ser ju lite hur lyckliga de blev.
 

Av Jenny M - 31 maj 2014 20:59

Morgonen börjar med att de luktar skit när jag kliver innanför dörren hemma! Tänkte att nån av katterna missat lådan men icke, det var i hundarnas rum, ett stort löst lass! Nån av dem som blev dålig i magen på morgonsidan. Inte de mysigaste att ta reda på när man kommer hem å är trött. Sen sov jag dåligt hela förmiddan, vaknade flera gånger. Till slut klev jag upp typ en timme innan kl ringde. Passade då på att gå ner med hästarna till deras sommarhage. De visste direkt vad de var frågan om för de var småstyriga när vi ledde ner dem. Å hej å hå vad de sen sprang när vi släppte dem. Verkar då absolut inte som Litchie har ont i nåt ben, ja inte de andra heller för den delen. Nu har de go gräs att äta ett tag å hagen hemma får vila lite. Dom har de jätte bra där nere. Ligist stod å kikade om han skulle gå in i skogen å kolla men nej, han vågade inte :P Sen efter nån timme låg de alla tre å myste i gräset. Svarten fick vila idag. Kändes som de vallade sig själva idag =) Nu får jag se till att Ligist blir tränad mer bara för annars kommer han bli smällfet.


Jonas hade en fd kollega som säljde billigt hö så vi for dit å hämtade 2 balar, ska hämta 2 till till veckan. Sen har vi så vi klarar oss till i höst. Kan vi åka å hämta en åt gången nu i sommar bara när de behövs till hagen, bara rulla av från släpvagnen in i hagen direkt men det lär nog ej bli förens i slutet av juni tidigast skulle jag tro för de var bra med gräs i hagen. De måsta ja ta en smakbit av höbalen oxå så klart men bra om de kan äta lite hö oxå så magen mår bra.


Jag tog mig en promenad med hundarna, ganska skönt fast de var mulet å halvregnigt.Sen skjutsade jag in J till stan för han skulle på 30 års fest, jag jobbar ju så jag fick stå över, ingen skada skedd! For å köpte mig en kebabrulle när jag for hem, sen blev de soffan å lite sömn där en stund innan jag gick å tog in Litchie för kvällen å sen bikade jag mig iväg till jobbet. Brorsan fyller år idag så jag slog en pling till han oxå. Nästa helg kommer han till pappsen så då får vi se till att ses, längesen nu. Vi hoppas att Litchie känns bra i morgon när jag ska rida henne så vi kan starta på mån. I´nge svullen idag men har smörjt henne för säkerhetsskull.


     

Ovido - Quiz & Flashcards