livetpålandet

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Jenny M - 19 maj 2014 22:15

Då var jobb helgen över men det har som vanligt gått kanon! Jag verkligen trivs såå bra med mitt jobb. I helgen startade Arne å Doris( Lajos Arn å Just say so long ) Arne gick i vann, låg sist på upploppet men när kusken drog huvan var det som att tända en raket. Han bara sprang förvi de andra in i mål! Roligt. För Doris gick de sämre, ingen placering men bättre lycka nästa gång. Jag kollade på loppen på mobilen :P


I dag var de då ledigt. Upp å in till stan för att besikta min bil. Hade ont i magen, så nervös var jag. Det är ju en liten rosthög....å ja vad ska man säga. 4:a 2:or. Lite bromsskivor, kullager, avgassystem mm. Sen är de mkt rost på den. Både på bärande delar och på skärmar. Han sa att det var gränsfall på ena balken, han mätte men den klarade sig i år men nästa år trodde han inte den skulle göra det. Jag hade samma kille från i fjol å min bil glömmer man ej.... Så jag for på OK å lät verkstadskillarna kolla på pappret å räkna på vad de skulle kosta att laga å det blev lite väl mkt, ganska dyra grejer till bilen så han tyckte faktiskt jag skulle satsa på att köpa en ny i stället. Lägger jag till nån tusenlapp till har jag en bra bil menade han på å de har han ju rätt i. Jag var ju lixom inställd på att de skulle bli så här i år. Ett under att den gick igenom ifjol. Även om man köper grejer å lagar själv så kommer de kosta å kommer den inte gå igenom nästa år pga rosten blir de ännu dyrare att laga....så ja, med sorg i hjärtat får jag överge min lilla bil ö hitta mig en annan, men faktiskt känns de rätt skönt på nå vis. Får ju skattepengar så får köpa bil för dem i år. Blir jag utan bil en vecka eller två är de inte hela världen heller eftersom jag kan gå till jobbet å Jonas har ju bil så vi sitter inte fast.

Dagen började ju så där överlag då jag upptäckte att Ligist tappat en framsko oxå...hur fan nu det gick till då han hade skon igår å bara har stått i hagen hela helgen. Letat som en tok flera ggr i hagen men ingen sko!!! Fick tag i hovis så han kommer i morgon...Jag som hade tänkt galoppa lite....


Har även haft jobbmöte idag. Sen var jag så trött på em så efter maten la jag mig å sov en timme på soffan.Lite sliten efter helgen ändå så jag skippade att rida Svarten idag även om jag hade tänkt de på kvällskvisten. Får lyssna lite mer på kroppen tror jag.


Hade kunnat fortsätta sova men bara jag kom upp sen igen så gick de bra. Mockade box å fixade med mat å öppnade upp större hage åt kusarna så de får mumsa lite gräs innan riktiga betet. De blev nöjda kan jag säga. Var å hämtade exemdroppar åt Ligist då han börjat klia sig lite smått :/ Får hoppas dem hjälper så jag slipper täcka han.


I morgon är de full fart igen. Nån häst borde få komma ut i mogon! Pappa ska oxå komma å fixa vattnet i stallet som står å läcker.

Lägger ut lite kort ifrån helgen, både mobilkort å från digitalkameran.


     

Fyren på Hölick

    Vi  

Vindsurfande grabbar

 


Ett sånd där panoramakort från Ingan

 

Kusarna i deras vindskydd

 

Gott med gröngräs

Ovido - Quiz & Flashcards