livetpålandet

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Extrajobb!

Av Jenny M - 26 mars 2014 22:49

Vaknar typ av sms ifrån rekryteringen där de står att de vill jag ska jobba K/N.....Inte så sugen på de eftersom jag hade saker att göraså ringde dem å sa att jag kunde jobba natten så då fick de fixa nån till kvällen. Behöver ju timmar så en extra natt är bara bra.


Jag tog en tur med Svarten på ridbanan idag. Han var slö å kändes stel men bråkade inte. Tröttheten beror väl på årstiden men stelheten....måste ringa ut kiropraktorn! Stretchade han efteråt men kände inget konstingt. Kan vara att brodden sitter på igen oxå. Han är väldigt känslig för dem när de ej är snö. Var ganska snubblig när vi gick till å från ridbanan oxå. Men jag kan ej ta bort dem än då de är is inne i skogen å vi ska rida där iaf i morgon. Han ska ju skos om oxå snart, försöka få ut hovis till veckan. Men de blev lite dressyr iaf å lite trav. Nöjd med de som blev.


Var in till staden på möte. Då hade de fortfarande inte löst krisen på jobbet å jag var inte inbokad på natten så chefen fixade de å en kollega fick åka å ta kvällen men väldigt kort varsel då ingen vikarie kunde...så kan de bli ibland. Tur vi har ett bra jobb. Så jag sitter här nu iaf.


Vi käkade våfflor idag då sambon jobbade igår. Inge kul å äta de själv. Sen tog jag en sväng med hundarna innan de var dax att inta soffläge å blunda lite så man orkar med natten. Hurtig å tog cykeln idag oxå. Så himla skönt. Snart 4 veckor sen jag tankade bilen. Förr gick de nästan inte ens 2 veckor emellan. Man kan ju tro jag inte använder den nåt men är ju in till stan å handlar iaf 2 ggr i veckan oftast, å så far man ju lite andra svängar å använder ju den i jobbet oxå ibland men en jäkla skillnad ändå motför å åka 6 mil varje gång man ska till jobbet.


I morgon ska jag rida Litchie på ridbanan. Var ett par månader sen då hon ej haft sulor i vinter å jag vill inte rida utan de om jag inte behöver. Blir ett lugnt pass bara då hon ska starta på söndag. Får se hur de går =) Men hon brukar ju vara så lugn så.


På fre åker jag till Stockholm med Damklubben. Vi ska på kongress på Solvalla =) Jag å två till. Blir jätte kul. Skönt att komma bort lite å släppa allt hemma fast de är svårt :P Jag å mitt kontrollbehov! Kommer hem på lördagkväll igen. Min skötarhäst ska så lämpligt starta oxå på lördag så då kan vi vara med å se de, blir kanon ju! V75 å allt på Valla,fast han startar i "vanligt" lopp bara men ändå. Hoppas att de går bra som sist. Blir å knoppa tidigt i morgon då tåget går typ 5.50 eller nåt på fre morgon. Måste nog kliva upp 4.30 Fy fan!


Nä ska ta å göra nå nytta kanske!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards